Edukacja dla dzieci i dorosłych oraz grup.
Edukacja na Farmie ma wzbudzić zainteresowanie przyrodą. Rozbudzić świadomość o ogromie życia, które toczy się wokół nas.
Pokazuję i tłumaczę, że pod naszymi stopami dzieje się więcej niż na Marszałkowskiej. Wyjaśniam jak żyją pszczoły. Uczę jak rozpoznać roślinki na polu, które finalnie lądują na naszych talerzach. Przekonuję, że ekologia to nie hasło z radia czy opakowania po mleku. To niezwykle rozwinięty i samowystarczalny system, którego częścią jesteśmy. Dlatego warto poznać choć podstawy jego funkcjonowania.

Zgłębiając wiedzę o życiu – czy to na uczelni czy ze szpadlem w ogrodzie, od zawsze zachwyca mnie kompleksowość i doskonałość zjawisk. Ten entuzjazm – do patrzenia szerzej, głębiej, do zwracania uwagi na Wszech-Życie pragnę przekazać szczególnie dzieciom. Traktuję to jako jedną z istotnych misji mojego życia.
Informacje edukacyjne są dostosowane do wieku dzieci oraz w pewnym stopniu do podstawy programowej (na podstawie: www.podstawaprogramowa.pl
Zabawy i gry edukacyjne:
– Ważenie warzyw na wadze szalkowej
– robienie świec z wosku pszczelego [40°C]
– lepienie i pieczenie chleba
– wysiew nasion do doniczek, do dalszej opieki w domu
– gry i zabawy – do wyboru w zależności od grupy

O przyrodzie wśród przyrody:
– bakterie i grzyby w naszym życiu; na przykładzie kompostownika
– życie pszczół – pasieka, szklany ul, robienie świec
– życie ptaków na przykładzie kur, odbieranie jajeczek, karmienie
– szklarnia i pole – rozwój i życie roślinek, rozpoznawanie warzyw
– borówkowe pole – fotosynteza, borówkowe obżarstwo 😉
– sad – jak powstają owoce, „ile dżemu rośnie na drzewie”
– obiad z warzyw zbieranych podczas wycieczki; naturalna kuchnia
– quiz ze zdobytej wiedzy

Ekologia:
– opakowania – ich minimalizacja i segregacja
– eco/bio żywność czym naprawdę jest i jak powstaje
– Ziemia – to nasz dom
– decyzje dnia codziennego jak wpływają na środowisko
– łańcuchy pokarmowe i sieci troficzne
– bioróżnorodność – co to, po co, zagrożenia
– energia Słońca, działanie paneli słonecznych
Wieloletnie zainteresowanie żywnością, zdobywane doświadczenie w uprawie ekologicznej oraz studia na kierunku rolnictwo daje mi głęboki wgląd na dzisiejszą „pop” ekologię, którą chętnie się dzielę w opowieściach zabawnych i całkiem poważnych.
Poniżej ja w laboratorium podczas zajęć z biochemii (SGGW)
